Student Life - part I

października 06, 2017

Jestem studentem. 

Studiuję na pierwszym roku. 
Co w tym nadzwyczajnego? 
Studiuję w Anglii. 
Ludzie, którzy mnie znają pomyślą „Ale jak to możliwe, przecież jej angielski był przeciętny”. Angielskiego uczę się od 9 lat. Nie jestem ekspertem, wielu rzeczy nie umiem, a gramatyka to dla mnie prawdziwa zagadka w niektórych momentach.

Jak jestem tu gdzie jestem? Wszystko jest możliwe, jeśli tylko się chce.

Fakt: W liceum mój angielski był na 4
Mit: Studia za granicą są niemożliwe.

Dostałam się na studia w Anglii w pierwszym procesie rekrutacji i nie musiałam zdawać, żadnych dodatkowych testów z angielskiego. Od miesiąca mieszkam w Anglii i chodzę na uniwersytet. 



Jak wyglądają studia w Anglii?

A więc jest kilka różnic pomiędzy studiowaniem w Polsce a studiowaniem w Anglii. (Wiem z opowiadań znajomych i rodziny)

1. Ilość zajęć na uniwersytecie nie przekracza tygodniowo 15 h. Ja mam ich tylko albo aż 11.
2. Chodzę na uczelnię od poniedziałku do środy.
3. Na moim kierunku w tym semestrze nie mam egzaminów. Muszę napisać tylko 3 pracę na 3 różne wykłady.
4. Dodatkowo chodzę na darmowe zajęcia z angielskiego, które są organizowane na uczelni.
5. Wykładowcy są dostępni prawie cały czas, by wytłumaczyć ci niezrozumiałe kwestie.
6. Pracujesz w grupach = poznajesz mnóstwo osób
7. Na wykładach jest mnóstwo dyskusji i interakcji
8. Poznajesz mnóstwo ludzi z różnych krajów

Jak dziś moja siostra powiedziała mi, że w szkole miała dzień języków obcych zaśmiałam się i odpowiedziałam jej, że ja go mam codziennie na korytarzach uczelni. 



Jeśli chcielibyście więcej przeczytać o studiach w Anglii, o tym jak się tu mieszka, jak się studiuje, co jeśli twój angielski nie jest idealny i jak to w ogóle możliwe zostawcie komentarz pod tym postem lub napiszcie do mnie na facebooku czy Instagramie.

Życzę wam miłego weekendu i mam nadzieję, że zainteresowałam was tym krótkim wpisem.

You Might Also Like

0 komentarze

Like us on Facebook

Instagram

Subscribe